עמוד תוצאות החיפוש של גוגל בפשטות לאנשי נדל"ן
איך גוגל קובע אם אתר מסויים יהיה ראשון או שיהיה איפשהו בדפים האחרונים? מה משפיע על הדירוג? האם אתם תוכלו להשפיע על זה?
במאמר זה תלמדו על:
1. איך עמוד תוצאות החיפוש של גוגל נראה במחשב.
2. אילו סוגים שונים של סניפטים קיימים.
עמוד תוצאות החיפוש של גוגל או SERP
מנועי החיפוש משתמשים בסורקים הנקראים גם בוטים, עכבישים או זחלנים כדי להכניס אתרים לאינדקס. לאחר שאתר נכנס לאינדקס המידע הזה מאפשר יצירת קטעי טקסט, סניפטים, שהם קישורים לאתרים עם תיאור.
הם מוצגים בדף התוצאות של מנועי החיפוש. בתמונה למטה תוכלו לראות איך נראה עמוד תוצאות של גוגל במחשב..
בדף התוצאות שהתקבל לנו נוכל לראות מספר דברים:
1. חלון חיפוש בו נוכל לבקש מגוגל שימצא לנו מה שאנחנו מחפשים.
2. קטגוריות חיפוש כמו: תמונות, חדשות, שופינג, מפות ועוד. יש אפשרות גם ללחוץ על הגדרות וכלים כדי לקבל תוצאות חיפוש מתקדמות יותר.
3. הזמן שלקח לגוגל לחפש את מה שביקשנו.
4. תוצאות החיפוש עצמן שיופיעו לנו מתחת לחלון החיפוש.
הכירו את הסניפטים (תקצירים)
יש מגוון סוגים של סניפטים ולכן חילקנו לכם אותם לשלוש קבוצות:
- תקצירים רגילים- קישורים לדפים המקושרים למה שהגולשים חיפשו במנוע החיפוש.
- תקצירים מוצגים – מנסים לענות על שאלה או לספק מקור ישירות בתוצאות החיפוש, הם מוצגים באופן בולט מאוד, לעיתים קרובות בראש דף תוצאות החיפוש. הם גם מספקים קישור לדף שאליו הם מחוברים אם המשתמש רוצה לקרוא עוד.
3. תקצירי ONEBOX, תוצאות חיפוש שאינן מקשרות למקור חיצוני כמו קטעים אחרים.
תקצירים רגילים
בואו נראה איך נראה תקציר רגיל בתוצאות החיפוש, כאן בתמונה למטה
לתקציר רגיל יש 3 מרכיבים עיקריים:
- הלינק או ה URL.
- הכותרת.
- תיאור מטא.
בחלק העליון תוכלו לראות את הלינק עם "פירורי לחם". מה שמראה איפה העמוד ממוקם בתוך האתר. לשם דוגמה בדוגמה שלנו הדף ממוקם בתוך רכישת מגרש.
הכותרת של הלינק היא סופר חשובה, היא הדבר הראשון שאנשים רואים כשהם עוברים על תוצאות החיפוש. היא כחולה כדי לסמן לגולשים שמדובר בלינק לחיץ. תפקיד הכותרת היא לשכנע את הגולש שזה העמוד שהם חיפשו ורוצים להיכנס אליו.
לבסוף יש לנו את תיאור המטא שמופיע באפור. תפקיד תיאור המטא הוא לתת מושג לגולש על מה הוא יכול למצוא בתוך הדף הזה. אנחנו נרצה שתיאור המטא יתפוס ויגרה את הסקרנות של הגולש כדי שירצה לקרוא עוד. בנוסף מילות המפתח שהגולש הקליד בחיפוש שלו יופיעו בפונט בולט, במקרה שלנו המילה בונים.
לעיתים יוצג תאריך לפני תיאור המטא מה שיכול לתת לנו מושג למשל במקרה הנ"ל עד כמה הכתבה עדכנית לימינו אנו.
תקצירים מפנקים
תלוי בחיפוש שעשינו בגוגל מנוע החיפוש יוכל להציג לנו גם תקצירים עם יותר מידע אנחנו קוראים להם תקצירים מפנקים. לדוגמה אם תקציר מראה מידע על מוצר אולי הוא יציג את המחיר מה הדירוג שלו והאם הוא זמין במלאי. המידע המפנק בדוגמה שלנו מוצג מתחת לכותרת. בתמונה נוכל לראות איך תקציר עם אקסטרה מידע ופינוקים נראה.
תוצאות ממומנות ומודעות
גוגל יציג לפעמים תוצאות ממומנות קודם, שהם בעצם תקצירים, סניפטים שחברות שילמו כדי שהם יהיו מדורגות בטופ של תוצאות החיפוש. הם יהיו מסומנות בשחור לפני הלינק, ה URL. תוצאות חיפוש ממומנות יכולות להיות גם סניפטים מפנקים.
תוצאות אורגניות
כאשר התוצאות לא ממומנות (חברות שמשקיעות כסף כדי להופיע למעלה בדירוג) קוראים להן תוצאות אורגניות. הן מתאימות באופן מיטבי לגולש לפי האלגוריתם של גוגל.
תקצירים מוצגים
תקצירים מוצגים ידועים גם בתור תוצאות מוצגות. אלו הם סניפטים שנותנים לך המון מידע על מה שחיפשת מיידית, בלי שצריך להיכנס לאתר בשביל זה. ההבדל המרכזי בין תקצירים מוצגים ותקצירים מפנקים הוא שתקצירים מוצגים לפעמים מוצגים בראש הדף או בצידו. תקצירים מפנקים מככבים בין שאר התקצירים הרגילים.
גרפי ידע
גרפי ידע הן קופסאות מידע שמוצגות מימין לתוצאות החיפוש הרגילות. הן יתמקדו באדם, ארגון או קונספט. בתמונה תוכלו לראות דוגמה לכך כאשר גרף הידע יתן לנו מידע על אילון מאסק כמו שתוכלו לראות הוא יתן מידע נוסף פרטים אישיים עליו. גרפי הידע מראים צורות שונות של מקורות עם נושאים שונים.
תקצירי "קופסה"
אם אי פעם ניסיתם לחפש בגוגל מדריך, אתם בטח יודעים איך תקציר קופסה נראה. יש מגוון צורות של תקצירי קופסה ולכולם יש מטרה שונה, הנה מספר דוגמאות חשובות:
- קופסת תשובה-
נותנת תשובה לשאלה, או הגדרה למשל מהו הגיל הטוב ביותר לקנות בו בית. ניתן לראות תמונה לדוגמה בתמונה מספר 1 למטה.
- קופסת איך עושים את?
מסבירה איך עושים משהו למשל איך לבחור סוכן, ניתן לראות דוגמה בתמונה 2 למטה. - אנשים שואלים גם–
עונה על שאלות נפוצות. למשל ששאלתי איך למצוא סוכן גוגל הציע לי עוד שאלות כמו שתראו בתמונה מספר 3 למטה.
- קופסת מפה– מראה לנו לוקיישן, אפשר לראות בתמונה מספר 4.
קרוסלות
קרוסלה תציג סניפטים שונים ביחס לתוצאות החיפוש, בדרך כלל תלווה בתמונה. לרוב הן יוצגו מתחת לתוצאת החיפוש ויציגו בין 3 ל-5 אופציות, ואפשר ע"י לחיצה להרחיב את התוצאות ליותר.
יש מגוון של קרוסלות כמו:
- קרוסלת וידאו-
תציג סרטונים על סמך בקשת החיפוש, ניתן לראות דוגמה בתמונה הראשונה למטה.
- קרוסלת מוצר-
תראה הצעות למוצרים שיכולים להתאים לבקשת החיפוש, ניתן לראות דוגמה בתמונה השנייה למטה.
- סיפורים מובילים-
יראה לגולש מאמרים חדשים שיש לגוגל, ניתן לראות דוגמה בתמונה מספר 3 למטה.
תוצאות ONEBOX
גוגל תציג גם תוצאות שלא מחוברת לאתר. הזכרנו במאמר קודם את תקצירי הקופסה כאופציה של תוצאה מוצגת. וואן בוקס הוא מאוד דומה. ההבדל הוא שתוצאת וואן בוקס גוגל לא תציע לינק לאתר.
לדוגמה אולי תרצו לדעת מה השעה עכשיו. בתמונה למטה תוכלו לראות איך זה נראה. גוגל יציג לכם את השעה מבלי לציין את האתר שהמידע נלקח ממנו.
בוא נגיד שנרצה לדעת אם יש משחק NBA קרוב. כשאני מחפש בגוגל אפשר לראות שיש לי את המידע ואני יכול גם ללחוץ על פרטים נוספים אבל לא רשום לי מהו מקור המידע הזה.
לסיכום
*תוצאות החיפוש של גוגל מורכבות מכפתור בית, חלון חיפוש, קטגוריות חיפוש, אפשרויות סינון (כלים והגדרות) וכמובן החיפוש עצמו.
*יש מגוון של סניפטים (תקצירים): מפנקים, ממומנים, גרפי ידע, קופסה וקרוסלות.