זמן קריאה: 4 דקות

מה זה בדיוק אוטומציה ואילו 2 תוכנות הן החזקות ביותר?

אחד הביטויים הנפוצים ביותר בתקופת הקורונה הוא "אוטומציה". כשהמשק חנק את העסקים, העסקים חיפשו חמצן שירענן ויחדש את העסק ומצאו אותו ב"אוטומציה". אנשים שקצת התעסקו בשיווק דיגיטלי קטפו תואר חדש "מומחה אוטומציה", צללו לתוך העולם הזה, והנה מוצר מדף חדש ומבוקש שעסקים צריכים. בכלל, מי שצריך ייעוץ לגבי הצרכים החדשים של העסקים בעידן המידע, שישלח לי הודעה, אגיד לו מה בדיוק השוק צריך ועל מה הוא מוכן לשלם ויפה.

עד לפני הקורונה המונח "אוטומציה" היה נשמע חזק בין המשווקים השונים או מסדרונות חברות ההייטק, כיום, כל בעל צימר, בעל חנות באינטרנט או מפעיל לימי הולדת מפעיל אוטומציה כלשהי בעסק. אין ספק שמהפכת הזום הכניסה את כולנו לאוקיינוס טכנולוגי מבלי לחלק לרובנו מצופים. מי שידע לשחות לפני, לומד עכשיו לחתור מהר יותר, מי שלא ידע בכלל ולא רצה ללמוד ולהתקדם בקצב של העולם החדש, טבע לצערנו וסגר, הקורונה האיצה תהליכים של עצור ודחסה את כל השינוי לחצי שנה, טרנספורמציה מטורפת. עולם העסקים מעולם לא היה כזה נחמד ומתוק, איך סבלימינל קרא לזה "ג'ונגל מבטון"?

אז מה זה בדיוק אוטומציה ואילו 2 תוכנות הן החזקות ביותר? לא אלאה בפרטים טכניים כי זה סתם מיותר, בואו נצלול לתכלס.

אוטומציה – תהליכים אוטומטיים שמופעלים על ידי טריגר שמניע את הגלגל, אינטגרציה בין מערכות שונות מבלי הצורך בכתיבת שורות קוד מסובכות. צריך לקרות כלל מסוים על מנת שהמכונה(האוטומציה) תתחיל לעבוד.

לדוגמה, לקוח חייג אלינו > הוא נרשם מיד במערכת הניהול של הלידים> מפה ניתן לפצל את מקורות ההגעה ולכל מקור הגעה לנעוץ כלל מסוים. לדוגמה: אם לקוח הגיע מיד 2 – אפשר ליצור כלל עם סמס מותאם "היי דוד ראינו שהתעניינת בנכס שמפורסם ביד 2, בלחיצה על הלינק תוכל לבחור באילו שעות נוח לך להגיע להצגת הנכס(יש תוכנות לניהול זמן שמתממשקות עם ג'מייל, הן אפילו בחינם)"

> לאחר שנשלח הסמס המדויק הזה> הלקוח יזין את השעות שנוחות לו> לאחר מכן ישלח מייל עם אישור ביומנים בגמייל + סמס שיבשר לו "הפגישה תואמה לשעה 12:00 ביום שישי, המשך יום נעים" > ביום חמישי ניתן לתזכר את הלקוח בסמס > ערב טוב משה, אני מתזכר אותך שמחר יש לנו פגישה בשעה 12:00 ברחוב מונטיפיורי 14 תל אביב, אם יש שינויים אנא לחץ על הלינק, אם הכל בסדר, ניפגש מחר" > במידה והכל בסדר> ניתן לשלוח סמס בשעה 10:00 בבוקר ביום שישי או בכל שעה נבחר עם תזכורת נוספת. וכן הלאה…

אפשר לעשות עם האוטומציה כל פעולה ממוחשבת. אם אין חיבור ישיר, אז אפשרי דרך API ואם לא דרך API ניתן דרך כל מיני תחבולות טכנולוגיות, כמו חיבור ג'מייל (משיכת מידע דרך המייל).

2 התוכנות החזקות והמובילות בשוק :

התוכנה הראשונה והמובילה היא זאפייר – זאפייר היא מערכת חכמה שבנויה בצורת קוביות, מתובנתת, פחות חדשנית בעיצוב שלה. היתרון הגדול שלה – בגלל הראשוניות יש לזאפייר מעל 1,500 אפליקציות שמתחברות אליה בלחיצת כפתור. מוגבלת בכמות המשימות וההסתעפויות מכל משימה.
זאפייר נמצאת כאן

תוכנת זאפייר

התוכנה השנייה היא  אינטגרומט – אינטגרומט נחשבת למערכת שיותר אהובה על חובבי אוטומציות. בדקתי אישית עם 4 תותחי אוטומציות וכולם אמרו פה אחד "אינטגרומט לארגון שרוצה גמישות טכנולוגית מירבית". אינטגרומט מעוצבת בצורה נעימה יותר לעין. כמו עץ עם הרבה עלים. כמו "מפות חשיבה". אינטגרומט נמצאת כאן

אינטגרומט

כדאי לעשות אוטומציה לעסק?

בעידן המידע זו לא שאלה בכלל. השאלה היא רק "איך". כל פיסת מידע שנכנסת לעסק היא פיסת מידע שניתן לתעל אותה לצורכי העסק ולטובת הלקוחות. בסופו של דבר, מה לקוח מחפש? זמינות, מהירות, יעילות, ותשובות "על המקום". אם הצלחנו ליצור בעזרת אוטומציות תשובות מהירות על שאלות בוערות של רוב הלקוחות שלנו, נשפר באופן משמעותי את חווית הלקוחות שלנו, וכשללקוחות שלנו נעים יותר ב"מסע" איתנו, הם רוכשים יותר, הם מרוצים יותר, הם ממליצים.

לעשות לבד או לפנות למומחה?

אין משהו שלא ניתן ללמוד לבד ולבצע כל עוד יש סבלנות וכוח ללמוד. אני אישית, לומד הכל לבד ועושה פעם פעמיים לבד…בשביל להבין את הקץ', לאחר שהבנתי, אני מפנה את מקומי לאיש מקצוע שמתמחה רק בזה.

למה אני עושה את זה? בשביל להבין ברמה האסטרטגית איך להשתמש במערכות השונות בצורה הטובה ביותר שניתן. הרי אנחנו מאפיינים את הצרכים שלנו לאיש המקצוע. ואם הצרכים שלנו הם בדיוק כמו של עסק Y, אזי שלא יצרנו בידול בתהליך. צריך כל הזמן לחשוב 3 צעדים קדימה.

בסוף כולם יהיו באוטומציות…והשאלה שתשאל היא : מה השוני? הכל מתחיל ונגמר באסטרטגיה חזקה לעסק. אם יש לכם את הזמן ללמוד ולהבין את התהליכים, לחקור, אז לכו על זה ועשו זאת לבד לחלוטין. אם אתם רוצים להתעסק בתכלס, פנו למומחה אוטומציה, בנו איתו פלואו(תרשים) שמתאים לעסק שלכם ואז בכל פעם שיש משהו מסוים, סגרו איתו שהמחיר יהיה סמלי.

חשוב לוודא שאותו "מומחה" מכיר מערכות נוספות ומבין בהן היטב. כמו מערכות CRM, מערכות דיוור על כל המורכבות שלהן וכו'. כי אם הוא מבין רק באוטומציה ולכם אין את הרקע בהבנת התשתית הטכנולוגית, תהיה חוליה חסרה. רובם יגידו לכם "אני חייב להבין מה אתה צריך". ופה רובם נתקעים.

יש מומחי אוטומציה שגובים תשלום סמלי בחודש תמורת שימוש באחת הפלטפורמות של האוטומציה עם תבניות קיימות של אוטומציות נפוצות, ובנוסף לזה, נותנים תמיכה בשלב ההטמעה. בכל מקרה, אני ממליץ להירשם לתוכנות, יש גרסאות חינמיות ללא הגבלת זמן, רק עם הגבלת פעולות, ולראות למה אתם מתחברים יותר.

אם יש לכם מינימום משימות בחודש, יש מצב שתיהנו לגמרי מהחינם. מבחינת מחיר – אינטגרומט זולה יותר ויש לה אפשרויות גדולות יותר. עלות תועלת היא משתלמת יותר.

תמחור אינטגרומט – לחצו על התמונה ועברו לתמחור באתר אינטגורמט >

תמחור זאפייר – לחצו על התמונה ועברו לתמחור באתר זאפייר >

מאחל לכם המון הצלחה.

הצטרפו ל 10,380 אנשי נדל"ן שמקבלים עדכונים על חידושים בטכנולוגיה בנדל"ן>>

איש מונפש עומד ליד חללית ממריאה
תרגם »