זמן קריאה: 3 דקות

קידום אתרים בנדל"ן למתחילים

קידום אתרי נדל"ן זו משימה לא פשוטה בגלל ריבוי העוסקים שמשקיעים כסף רב בקידום ולא רק בגוגל אלא גם בשאר הפלטפורמות.

במאמר זה תלמדו על:

1. מנועי החיפוש המשפיעים ביותר בעולם.

2. איך מנועי החיפוש מוצאים את האתר שלכם וקובעים את הדירוג שלו בעמודי תוצאות החיפוש. 

מנועי החיפוש השונים

ישנם המון מנועי חיפוש שאפשר להשתמש בהם, בואו נראה את הפופולריות שבהם. 

הפופולרי ביותר….ניחשתם נכון: גוגל! מנוע החיפוש של גוגל מחזיק נתח שוק מדווח של 90 % בעולם. הפופולרי ביותר בעולם נכון להיום.

ואם לא גוגל? מה יש עוד? 

יש לנו את בינג שהוא מנוע החיפוש השני בגודלו בצפון אמריקה. 
6 אחוזים מהאנשים בארה"ב ובקנדה משתמשים בבינג כמנוע החיפוש הראשי שלהם. בנוסף 4% מהמחפשים בארה"ב משתמשים ביאהו. 

*במידה ואתם גרים בארה"ב או קהל היעד שלכם בארה"ב כדאי לבדוק באיזה מנוע חיפוש הוא משתמש. 

באזורים אחרים בעולם כמו לדוגמה רוסיה חברת יאנדקס מובילה עם 45% מנתח השוק הרוסי. 

בסין מובילת השוק היא באידו עם 65 אחוזים מנתח השוק שם. 

מחפשים מנועי חיפוש עם אפשרויות של פרטיות יותר טובה?
מנועי חיפוש כמו DUCKDUCKGO ו STARTPAGE אמנם מחזיקים בפחות מ-1% מנתח השוק ועדיין אנשים שפרטיות חשובה להם עדיין ישתמשו בהם כדי להגן על הנתונים האישיים שלכם, אם זה המקרה אצלכם אולי שווה לבדוק אותם.

יש גם מנועי חיפוש עם מטרות חברתיות וסביבתיות כמו אקוסיה. מנוע החיפוש הזה משתמש ברווחים שלו כדי לנטוע עצים לטובת הסביבה והכלכלה המקומית, נכון להיות זה עזר לשתול מעל 118 מיליון עצים, מטורף לא? 🙂

אתר אקוסיה

איך מנועי החיפוש עובדים?

מנועי חיפוש עוקבים אחרי קישורים, לינקים, הקישורים מחברים דפים ומסמכים ממש כמו שכבישים מחברים כפרים וערים. באמצעות הקישורים האלה מנועי החיפוש אוספים נתונים כדי להציג לגולשים ולמשתמשים שלהם. 

אוקיי….מעניין, אבל איך תכל'ס הם עושים את זה?

אז ככה, מנוע חיפוש כמו גוגל מורכב מ- 3 דברים: 

1.עכבישים, שנקראים גם בוטים, סורקים או זחלנים. 

2. אינדקס .

3. אלגוריתם.

עכבישים

עכבישים, סורקים, זחלנים או בוטים, איך שתרצו… 
עוקבים אחרי הקישורים באינטרנט, הם עושים זאת בצורה חרוצה 24/7. אתם יכולים להסתכל על עכבישים כחוקרים קטנים וסקרנים. הם אוספים תוכן כמו טקסט, תמונות, קטעי וידאו, ידיעות וכל מה שיהיה מעניין להציג עבור מנוע חיפוש.

איש מונפש מחפש עם זכוכית מגדלת

ברגע שהעכבישי מגיעים לאתר הם שומרים את גרסת ה HTML של הדף במסד נתונים ענק הנקרא אינדקס. אינדקס זה מתעדכן בכל פעם שהעכביש מסתובב באתר שלנו ומוצא בו דף חדש או מתוקן. לפי התדירת בגוגל רואה את האתר שלכם ומספר השינויים שתבצעו בו ככה הוא יגיע לבקר לעיתים קרובות יותר או פחות.

אלגוריתם החיפוש

לאחר  שהאתר שלכם נכנס לאינדקס מנועי החיפוש יכולים להציג אותו בתוצאות החיפוש. אבל רגע, איך איך מחליטים מה הולך לאן? ובכן, למנועי החיפוש יש אלגוריתם שעושה זאת עבורם. האלגוריתם לוקח את הנתונים מהאינדקס ומחשב איזה אתר סביר להניח שהגולש ירצה לראות על סמך השאלה שלו.

קשה מאוד לגלות אילו גורמים נשקלים בידי האלגוריתם של מנועי חיפוש כמו של גוגל. אף אחד לא יודע בדיוק איך גוגל קובעת את תוצאות החיפוש. בנוסף הגורמים משתנים במהירות מסחררת. בדיקה והתנסות הם המפתח להישאר מעודכנים וביתרון תחרותי על אלו שבוחרים לא לבדוק. 

איך מנועי החיפוש מוצאים את האתר שלכם?

כדי שמנוע החיפוש ידע על קיומו של האתר שלך קודם כל צריך להיות קישור אליו מאתר אחר שהם כבר מכירים לאתר שלך. התוצאה תהיה שמירה ראשונה של האתר שלך באינקס. מנועי החיפוש בימינו עוקבים אחרי כל הקישורים באינטרנט. 

יכולת סריקה Crawlability

יכולת הסריקה של מנועי החיפוש כזה נוגע אל האתר שלכם מאוד תלויה באיך אתם מתחזקים את האתר שלכם. במידה והאתר שלך נסרק בצורה טובה, גוגל תוסיף אתכם לאינדקס שלה ללא בעיות. יש כמה דרכים בהן ניתן לחסום סורקים האתר שלכם. אם האתר או דף באתר שלכם חסומים, אתם אומרים לעכביש של גוגל: "אל תבוא לכאן, האזור הזה אסור". הדפים האלו לא יופיעו בתוצאות החיפוש ברוב המקרים הללו.

נקודות מפתח לסיכום

*נכון לכתיבת שורות אלו, מנוע החיפוש המשפיע ביותר בעולם הוא גוגל. בינג, יאנדקס ובאידו רלוונטים באוזירם מסויימים בעולם.

*מנועי החיפוש משתמשים בסורקים כדי למצוא את האתר שלכם באמצעות קישורים, אם הם ימצאו אותו, הוא ישמר באינדקס. לאחר יצירת האינדקס מנועי החיפוש יוכלו להציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש. המיקום בתוצאות החיפוש נקבע על ידי אלגוריתם.

הצטרפו ל 10,380 אנשי נדל"ן שמקבלים עדכונים על חידושים בטכנולוגיה בנדל"ן>>

איש מונפש עומד ליד חללית ממריאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תרגם »